Struktura Urzędu
REFERAT ADMINISTRACYJNY I SPRAW OBYWATELSKICH
Janusz Blachura − Kierownik Referatu Administracyjnego i Spraw Obywatelskich
− Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
pokój nr 4, parter
Kontakt: tel. 18 446-40-43 wew. 39;
e-mail: jblachura@piwniczna.pl lub usc@piwniczna.pl
Kamila Jarek – Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
pokój nr 4, parter
Kontakt: tel. 18 446-40-43 wew. 39;
e-mail: kjarek@piwniczna.pl lub usc@piwniczna.pl
Zadania:
- rejestracja w systemie rejestrów państwowych (akty urodzeń, małżeństw, zgonów),
- wydawanie odpisów aktów,
- przyjmowanie oświadczeń oraz wydawanie zaświadczeń związanych z zawarciem małżeństwa, zmianą nazwisk, nadaniem imion dzieci, uznaniem ojcostwa,
- transkrypcja zagranicznych aktów,
- przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych oraz wydawanie tych dokumentów,
- ewidencja ludności, rejestracja danych o miejscu pobytu stałego i czasowego, wydawanie zaświadczeń,
- rejestr wyborców i spisy wyborców,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania,
- kwalifikacja wojskowa,
- potwierdzanie profilu zaufanego.
Anna Polakiewicz − pomoc administracyjna
pokój nr 15, I piętro
Kontakt: nr. tel.: 18 446-40-43,
e-mail: gmina@piwniczna.pl
Zadania:
- obsługa organizacyjna pracy Burmistrza, Zastępcy Burmistrza i Sekretarza Miasta,
- obsługa kancelaryjna spotkań i zebrań organizowanych przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza, Sekretarza Miasta i Skarbnika Miasta,
- prowadzenie dziennika podawczego − przyjmowanie i rejestracja pism lub przesyłek,
- prowadzenie rejestru zarządzeń Burmistrza, rejestru rachunków, faktur, pełnomocnictw i upoważnień Burmistrza.
Magdalena Nieć – inspektor
pokój nr 10, I piętro
Kontakt: tel. 18 44-64-043 wew. 43,
e-mail: rada@piwniczna.pl
Zadania:
- obsługa administracyjna i techniczna prac Rady Miejskiej, jej komisji, Przewodniczącego Rady,
- protokołowanie obrad Rady Miejskiej i komisji oraz prowadzenie rejestru protokołów,
- przekazywanie uchwał do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego,
- prowadzenie rejestru uchwał Rady Miejskiej,
- administracja Biuletynu Informacji Publicznej (BIP).
- prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji wpływających do Rady Miejskiej,
- prowadzenie rejestru oświadczeń majątkowych radnych,
- obsługa narad z organami osiedli i sołectw oraz przechowywanie ich dokumentacji,
- współorganizowanie wyborów ławników do sądów,
- przekazywanie do BIP dokumentów związanych z pracą Rady Miejskiej i radnych,
- prowadzenie rejestru działań lobbingowych.
Włodzimierz Grucela – inspektor
pokój nr 7, parter
Kontakt: tel. 18 44-64-043 wew. 52,
e-mail: wgrucela@piwniczna.pl
Zadania:
- obsługa wniosków do CEIDG, udzielanie informacji i pomocy w zakresie rejestracji działalności gospodarczej oraz wydawanie zaświadczeń i innych czynności związanych z ewidencją,
- prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego dla rolników,
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych zgodnie z uchwałami Rady Miejskiej; naliczanie opłat oraz kontrola korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych; wydawanie jednorazowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- wydawanie zezwoleń i licencji na transport drogowy oraz opiniowanie wniosków dotyczących publicznego transportu zbiorowego i lokalizacji przystanków,
- sprawy zarządzania kryzysowego, monitorowanie i reagowanie na zagrożenia na terenie Miasta I Gminy, przygotowywanie dokumentów związanych z działaniami Burmistrza w przypadku klęsk żywiołowych,
- prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa, leśnictwa i ochroną zwierząt; rejestracją psów ras agresywnych, szacowanie szkód łowieckich.
Czesław Tomaszewski − Komendant Miejsko-Gminnego Związku OSP
pokój nr 7, parter
Kontakt: tel. 18 44-64-043 wew. 52,
e-mail: gmina@piwniczna.pl
Zadania:
- współpraca z Ochotniczymi Strażami Pożarnymi i Państwową Strażą Pożarną,
- analiza potrzeb jednostek OSP w zakresie wyposażenia w sprzęt,
- obsługa organizacyjna OSP,
- organizacja szkoleń i badań lekarskich dla strażaków,
- organizacja ćwiczeń i zawodów sportowo-pożarniczych,
- kontrola kart drogowych i zużycia paliwa przez jednostki OSP.
Patrycja Kościółek-Michalik − pomoc administracyjna
pokój nr 7, parter
Kontakt: tel. 18 44-64-043 wew. 52,
e-mail: pkosciolek@piwniczna.pl
Zadania:
- prowadzenie archiwum zakładowego Urzędu Miejskiego (przyjmowanie, przechowywanie i udostępnianie dokumentacji oraz przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego),
- prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych w celu przygotowania zawodowego,
- współpraca z organizacjami pożytku publicznego, głównie stowarzyszeniami.
Rafał Maćkowski − pomoc administracyjna
pokój nr 13, I piętro
Kontakt: nr. tel.: 18 446-40-43,
e-mail: rmackowski@piwniczna.pl
Zadania:
- promocja Miasta i Gminy oraz jej oferty turystycznej, kulturalnej i rekreacyjnej,
- prowadzenie spraw związanych z ustawą o sporcie oraz współpraca z klubami sportowymi i stowarzyszeniami; propagowanie wszystkich form kultury fizycznej i sportu oraz wspieranie wychowania fizycznego dzieci i młodzieży oraz różnorodnych form rekreacji,
- współpraca z organizacjami i stowarzyszeniami w zakresie turystyki, wypoczynku i rekreacji,
- organizacja imprez masowych,
- prowadzenie serwisów internetowych, przygotowanie materiałów promocyjnych oraz współpraca z mediami,
- współpraca z instytucjami i organizacjami na rzecz promocji Gminy oraz realizacji zadań w partnerstwach i stowarzyszeniach.
Ireneusz Gumulak − informatyk
pokój nr 7, parter
Kontakt: tel. 18 44-64-043 wew. 52,
e-mail: informatyk@piwniczna.pl
Zadania:
- obsługa informatyczna Urzędu Miejskiego,
- administrowanie siecią informatyczną, bazami danych i sprzętem IT w Urzędzie,
- nadzór nad bezpieczeństwem IT.
Małgorzata Kumorek − obsługa gospodarcza Urzędu
REFERAT PLANOWANIA PRZESTRZENNEGO I NIERUCHOMOŚCI
Paweł Maślanka − Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego i Nieruchomości
pokój nr 12, I piętro
Kontakt: tel. 18 44-64-043 wew. 41,
email: pmaslanka@piwniczna.pl
Zadania:
- Sprawy z zakresu planowania przestrzennego, w tym prowadzenie rejestrów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz rejestrów wniosków o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- prowadzenie spraw związanych z opłatą planistyczną,
- udzielanie bieżącej informacji stronom w sprawach dotyczących przeznaczenia terenów w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego,
- wydawanie wypisów i wyrysów z aktualnie obowiązujących planów zagospodarowania przestrzennego, także z uchylonych i nieobowiązujących,
- wydawanie zaświadczeń dotyczących przeznaczenia terenu w planie zagospodarowania przestrzennego, zaświadczeń o rewitalizacji oraz zaświadczeń o zgodności budowy z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- sprawy związane z uzdrowiskiem i lecznictwem uzdrowiskowym, w tym sporządzanie projektów stref ochrony uzdrowiskowej i opracowywanie operatów uzdrowiskowych,
- prowadzenie gminnej ewidencji zabytków,
- wydawanie zezwoleń na lokalizację urządzeń w pasie drogowym dróg gminnych,
- wydawanie zezwoleń na lokalizację zjazdów z dróg gminnych.
Marcin Wojtas – inspektor
pokój nr 12, I piętro
Kontakt: tel. 18 446-40-43, wew. 41,
email: mwojtas@piwniczna.pl
Zadania:
- prowadzenie rejestru numeracji budynków,
- wydawanie zawiadomień o nadaniu numeracji budynków,
- prowadzenie spraw z zakresu scalania gruntów,
- prowadzenie spraw z zakresu podziału nieruchomości,
- wykonywanie zadań z zakresu geodezji,
- prowadzenie postępowań związanych z wyłączeniem gruntów z produkcji rolnej,
- wydawanie zaświadczeń o lokalizacji budynków dla celów prawnych.
- prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczenia nieruchomości,
- opiniowanie projektów podziałów geodezyjnych nieruchomości zgodnie z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Mariusz Hajduk − inspektor
pokój nr 12, I piętro
Kontakt: tel. 18 44-64-043 wew. 41,
email: mhajduk@piwniczna.pl
Zadania:
- sprawy z zakresu gospodarowania lokalami mieszkalnymi i nieruchomościami gminnymi,
- prowadzenie spraw eksmisyjnych w przypadkach lokali mienia gminnego,
- przygotowanie dokumentacji dla celów sprzedaży, dzierżawy, najmu, użyczenia, użytkowania, zarządu i użytkowania wieczystego w drodze przetargu i bez przetargu,
- regulacja stanów prawnych nieruchomości mienia gminnego w szczególności terenów szkolnych, dróg gminnych w tym przygotowywanie wniosków wieczysto-księgowych,
- prowadzenia spraw z zakresu skorzystania z prawa pierwokupu nieruchomości,
- prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
- przygotowywanie dokumentacji do komunalizacji na rzecz Gminy gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa,
- prowadzenie nadzoru nad działalnością wspólnot gruntowych.
REFERAT INWESTYCJI I POZYSKIWANIA ŚRODKÓW ZEWNĘTRZNYCH
Lesław Chełmecki – Kierownik Referatu
pok. nr 11, I piętro;
Kontakt: tel. 18 446-40-43, wew. 31,
email: lchelmecki@piwniczna.pl
Zadania:
- przygotowywanie prowadzenie i koordynacja realizacji zadań inwestycyjno-remontowych wykonywanych oraz zlecanych przez Gminę
- przygotowywanie projektów i opracowywanie wniosków aplikacyjnych na realizację przedsięwzięć inwestycyjnych i nieinwestycyjnych, w tym środków pomocowych Unii Europejskiej,
- zarządzanie projektami realizowanymi przez Gminę,
Karolina Sokołowska – Inspektor
pok. nr 11, I piętro;
Kontakt: tel. 18 446-40-43, wew. 40,
email: ksokolowska@piwniczna.pl
Zadania:
- gospodarka komunalna w zakresie zarządzania drogami,
- przygotowywanie, prowadzenie i koordynacja realizacji zadań inwestycyjno-remontowych w zakresie dróg wykonywanych oraz zlecanych przez Gminę,
- oświetlenie uliczne,
- fundusz sołecki.
Patrycja Kmak – Inspektor
pok. nr 11, I piętro;
Kontakt: tel. 18 446-40-43, wew. 40,
email: pkmak@piwniczna.pl
Zadania:
- przygotowywanie, prowadzenie i koordynacja realizacji zadań inwestycyjno-remontowych wykonywanych oraz zlecanych przez Gminę,
- przygotowywanie projektów i opracowywanie wniosków aplikacyjnych na realizację przedsięwzięć inwestycyjnych i nieinwestycyjnych, w tym środków pomocowych Unii Europejskiej,
- zarządzanie projektami realizowanymi przez Gminę.
REFERAT KOMUNALNY I OCHRONY ŚRODOWISKA
Barbara Paszkiewicz – inspektor
pokój nr 6, parter
Kontakt: tel. 18 446-40-43 wew. 48;
email: bpaszkiewicz@piwniczna.pl
Zadania:
- ochrona środowiska i przyrody,
- ocena oddziaływania na środowisko, informacje o środowisku i jego ochronie,
- postępowanie o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięć,
- gospodarka wodno-ściekowa,
- gminne programy - ochrony środowiska, gospodarki odpadami,
- działalność regulowana w zakresie odbioru odpadów komunalnych,
- utrzymanie czystości w gminie – wywóz odpadów.
Agnieszka Lompart-Porębska – inspektor, ekodoradca
pokój nr 6, parter
Kontakt: tel. 18 446-40-43 wew. 48;
email: aporebska@piwniczna.pl
Zadania:
- ekodoradztwo w zakresie ochrony powietrza i współtworzenie gminnej strategii poprawy jakości powietrza,
- realizacja programów pomocowych służącym ograniczeniu emisji i pomoc mieszkańcom w pozyskiwaniu środków na wymianę źródeł ciepła,
- działania na rzecz ograniczenia niskiej emisji i poprawy efektywności energetycznej,
- zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów,
- usługi komunalne w zakresie utrzymania i pielęgnacji zieleni miejskiej,
- prowadzenie punktu obsługi petenta programu Czyste Powietrze,
- kampanie informacyjne i kontrole przestrzegania przepisów ochrony powietrza.
Michał Kumorek – kancelista
pokój nr 2, parter
Kontakt: tel. 18 446-40-43 wew. 33;
email: mkumorek@piwniczna.pl
Zadania:
- opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w gospodarstwach domowych – ewidencja deklaracji i naliczenia opłat,
- kody kreskowe na odpady,
- ewidencja źródeł ciepła - baza Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków,
- kontrola prawidłowości uiszczania opłat parkingowych,
- kontrola przestrzegania przepisów ochrony powietrza.
REFERAT KSIĘGOWY
Zofia Kulig − Skarbnik Miasta i Gminy, Kierownik Referatu Księgowego
pokój nr 18, I piętro
Kontakt: tel. 18 44 64 043 wew. 44,
e-mail: zkulig@piwniczna.pl
Zadania:
- wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
- nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy,
- kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych,
- opracowywanie projektów aktów prawnych, uruchamiających procedurę uchwalania budżetu gminy,
- przygotowywanie projektu budżetu gminy oraz projektów jego zmian,
- opracowywanie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz projektów zmian,
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
Agnieszka Mamiak – inspektor
pokój nr 18, I piętro
Kontakt: tel. 18 44 64 043 wew. 44,
e-mail: amamiak@piwniczna.pl
Zadania:
- prowadzenie ksiąg rachunkowych Urzędu Miejskiego w Piwnicznej-Zdroju oraz organu, zadania w zakresie prowadzenia rachunkowości,
- sporządzanie sprawozdań budżetowych, z operacji finansowych i sprawozdań finansowych,
- prowadzenie ewidencji zaangażowania wydatków budżetowych roku bieżącego oraz zaangażowania wydatków lat przyszłych,
- finansowe rozliczanie projektów i zadań, realizowanych w ramach otrzymanych dotacji oraz środków pozyskiwanych z zewnątrz,
- inwentaryzacja należności oraz zobowiązań.
Magdalena Olszanecka – inspektor
pokój nr 17, I piętro
Kontakt: tel. 18 44 64 043 wew. 47,
e-mail: molszanecka@piwniczna.pl
Zadania:
- prowadzenie ksiąg rachunkowych Urzędu Miejskiego w zakresie dochodów,
- sporządzanie sprawozdań budżetowych Rb-27S oraz sprawozdań z operacji finansowych Rb-N w zakresie Urzędu Miejskiego,
- prowadzenie spraw z zakresu wynagrodzeń, zasiłków i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy oraz umów cywilnoprawnych, rozliczeń z ZUS, ZFŚS,
- prowadzenie spraw z zakresu obowiązków zakładu pracy jako płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz pozostałych środków trwałych, inwentaryzacja.
Kamila Antosz – inspektor
pokój nr 17, I piętro
Kontakt: tel. 18 44 64 043 wew. 48,
e-mail: kantosz@piwniczna.pl
Zadania:
- prowadzenie księgowości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, windykacja należności, sprawy związane z udzielaniem ulg, odroczeń i umorzeń,
- dokonywanie kontroli dokumentów księgowych w zakresie formalnym, rachunkowym i pod kątem zgodności z planem oraz sporządzanie przelewów,
- realizacja zobowiązań finansowych gminy,
- dokonywanie dekretacji analitycznej i syntetycznej dokumentacji budżetowej,
- prowadzenie spraw w zakresie pomocy publicznej.
Maria Tokarz –inspektor
pokój nr 2, parter
Kontakt: tel. 18 44 64 043 wew. 33,
e-mail: mtokarz@piwniczna.pl
Zadania:
- obsługa kasowa Urzędu Miejskiego − przyjmowanie wpłat gotówkowych oraz dokonywanie wypłat gotówkowych,
- prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
- sprawy opłat parkingowych oraz wydawanie abonamentów za parkowanie pojazdów,
- prowadzenie ewidencji depozytów niepieniężnych.
Jadwiga Potok – inspektor
pokój nr 2, parter
Kontakt: tel. 18 44 64 043 wew. 54,
e-mail: jpotok@piwniczna.pl
Zadania:
- wymiar podatku od nieruchomości, leśnego, rolnego oraz podatku od środków transportowych,
- przeprowadzanie kontroli podatników podatku od nieruchomości, leśnego oraz rolnego,
- prowadzenie spraw w zakresie umorzenia, rozłożenia na raty lub odroczenia terminów płatności podatku od nieruchomości, leśnego i rolnego,
- pomoc publiczna, pomoc de minimis,
- przygotowywanie projektów uchwał dotyczących podatków i opłat lokalnych,
- wydawanie zaświadczeń, których podstawą są dane zwarte w ewidencji podatkowej oraz wydawanie zaświadczeń o zaleganiu bądź niezaleganiu w podatkach,
- potwierdzanie zawarcia umów dzierżawy gruntów zaliczanych do użytków rolnych i prowadzenie rejestru tych umów.
Elżbieta Gumulak − inspektor
pokój nr 2, parter
Kontakt: tel. 18 44 64 043 wew. 33,
e-mail: egumulak@piwniczna.pl
Zadania:
- księgowanie, egzekucja podatków i opłat lokalnych,
- rozliczanie i przeprowadzanie kontroli inkasentów podatków oraz opłat lokalnych,
- realizacja dochodów z tytułu opłaty eksploatacyjnej,
- realizacja oraz egzekucja dochodów z tytułu opłaty za parkowanie pojazdów.
Zofia Lach – inspektor
pokój nr 17, I piętro
Kontakt: tel. 18 44 64 043 wew. 47,
e-mail: zlach@piwniczna.pl
Zadania:
- prowadzenie spraw z zakresu podatku od spadków i darowizn,
- księgowanie oraz egzekucja podatku od nieruchomości od osób prawnych, podatku od środków transportu,
- rozliczanie podatku od towarów i usług, w tym prowadzenie rejestru zakupu i sprzedaży dla Urzędu Miejskiego, sporządzanie miesięcznych deklaracji dla Urzędu Miejskiego,
- prowadzenie centralnego rejestru zakupu i sprzedaży dla gminy i sporządzanie zcentralizowanej deklaracji,
- współpraca z jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie scentralizowanego podatku od towarów i usług,
- wystawianie faktur VAT w zakresie umów cywilno-prawnych,
- księgowanie, windykacja należności cywilno-prawnych, umorzenia,
- zwroty nadpłat z tytułu opłaty skarbowej.
Marlena Lichoń − pomoc administracyjna
pokój nr 17, I piętro
Kontakt: tel. 18 44 64 043 wew. 47,
e-mail: mlichon@piwniczna.pl
Zadania:
- księgowanie wydatków Urzędu Miejskiego, prowadzenie księgowości organu,
- księgowanie zaangażowania wydatków,
- księgowanie dochodów z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadów komunalnych,
- prowadzenie KZP.
STANOWISKA SAMODZIELNE
Radca Prawny – Paweł Mędoń – pokój nr 13, I (piętro); tel.: 18 446 40 43 (wtorek).
Samodzielne Stanowisko ds. Zamówień Publicznych – Marta Jabłońska-Chytła – pok. nr 11 (I piętro); tel. 18 446-40-43 wew. 40 (piątek).
Pełnomocnik ds. Informacji niejawnych – Andrzej Górski.
Inspektor Ochrony Danych – Andrzej Włodarczyk.
Stanowisko ds. BHP – Sławomir Bałuszyński.
Audytor wewnętrzny – Anita Rogóz.
Doradca Rolniczy (Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego) – Marcelina Kubiak
pokój nr 7 (parter); tel. 18 446-40-43 wew. 52 (wtorek).