Struktura Urzędu

dodano: 04.09.2024

REFERAT ADMINISTRACYJNY I SPRAW OBYWATELSKICH

Janusz Blachura − Kierownik Referatu Administracyjnego i Spraw Obywatelskich

− Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego

pokój nr 4, parter

Kontakt: tel. 18 446-40-43 wew. 39;

e-mail: jblachura@piwniczna.pl lub usc@piwniczna.pl

 

Kamila Jarek – Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego

pokój nr 4, parter

Kontakt: tel. 18 446-40-43 wew. 39;

e-mail: kjarek@piwniczna.pl lub usc@piwniczna.pl

Zadania:

  • rejestracja w systemie rejestrów państwowych (akty urodzeń, małżeństw, zgonów),
  • wydawanie odpisów aktów,
  • przyjmowanie oświadczeń oraz wydawanie zaświadczeń związanych z zawarciem małżeństwa, zmianą nazwisk, nadaniem imion dzieci, uznaniem ojcostwa,
  • transkrypcja zagranicznych aktów,
  • przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych oraz wydawanie tych dokumentów,
  • ewidencja ludności, rejestracja danych o miejscu pobytu stałego i czasowego, wydawanie zaświadczeń,
  • rejestr wyborców i spisy wyborców,
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania,
  • kwalifikacja wojskowa,
  • potwierdzanie profilu zaufanego.

 

Anna Polakiewicz − pomoc administracyjna

pokój nr 15, I piętro

Kontakt: nr. tel.: 18 446-40-43,

e-mail: gmina@piwniczna.pl

Zadania:

  • obsługa organizacyjna pracy Burmistrza, Zastępcy Burmistrza i Sekretarza Miasta,
  • obsługa kancelaryjna spotkań i zebrań organizowanych przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza, Sekretarza Miasta i Skarbnika Miasta,
  • prowadzenie dziennika podawczego − przyjmowanie i rejestracja pism lub przesyłek,
  • prowadzenie rejestru zarządzeń Burmistrza, rejestru rachunków, faktur, pełnomocnictw i upoważnień Burmistrza.

 

Magdalena Nieć – inspektor

pokój nr 10, I piętro

Kontakt: tel. 18 44-64-043 wew. 43,

e-mail: rada@piwniczna.pl

Zadania:

  • obsługa administracyjna i techniczna prac Rady Miejskiej, jej komisji, Przewodniczącego Rady,
  • protokołowanie obrad Rady Miejskiej i komisji oraz prowadzenie rejestru protokołów,
  • przekazywanie uchwał do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego,
  • prowadzenie rejestru uchwał Rady Miejskiej,
  • administracja Biuletynu Informacji Publicznej (BIP).
  • prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji wpływających do Rady Miejskiej,
  • prowadzenie rejestru oświadczeń majątkowych radnych,
  • obsługa narad z organami osiedli i sołectw oraz przechowywanie ich dokumentacji,
  • współorganizowanie wyborów ławników do sądów,
  • przekazywanie do BIP dokumentów związanych z pracą Rady Miejskiej i radnych,
  • prowadzenie rejestru działań lobbingowych.

 

Włodzimierz Grucela – inspektor

pokój nr 7, parter

Kontakt: tel. 18 44-64-043 wew. 52,

e-mail: wgrucela@piwniczna.pl

Zadania:

  • obsługa wniosków do CEIDG, udzielanie informacji i pomocy w zakresie rejestracji działalności gospodarczej oraz wydawanie zaświadczeń i innych czynności związanych z ewidencją,
  • prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego dla rolników,
  • wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych zgodnie z uchwałami Rady Miejskiej; naliczanie opłat oraz kontrola korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych; wydawanie jednorazowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  • wydawanie zezwoleń i licencji na transport drogowy oraz opiniowanie wniosków dotyczących publicznego transportu zbiorowego i lokalizacji przystanków,
  • sprawy zarządzania kryzysowego, monitorowanie i reagowanie na zagrożenia na terenie Miasta I Gminy, przygotowywanie dokumentów związanych z działaniami Burmistrza w przypadku klęsk żywiołowych,
  • prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa, leśnictwa i ochroną zwierząt; rejestracją psów ras agresywnych, szacowanie szkód łowieckich.

 

Czesław Tomaszewski − Komendant Miejsko-Gminnego Związku OSP

pokój nr 7, parter

Kontakt: tel. 18 44-64-043 wew. 52,

e-mail: gmina@piwniczna.pl

Zadania:

  • współpraca z Ochotniczymi Strażami Pożarnymi i Państwową Strażą Pożarną,
  • analiza potrzeb jednostek OSP w zakresie wyposażenia w sprzęt,
  • obsługa organizacyjna OSP,
  • organizacja szkoleń i badań lekarskich dla strażaków,
  • organizacja ćwiczeń i zawodów sportowo-pożarniczych,
  • kontrola kart drogowych i zużycia paliwa przez jednostki OSP.

 

Patrycja Kościółek-Michalik − pomoc administracyjna

pokój nr 7, parter

Kontakt: tel. 18 44-64-043 wew. 52,

e-mail: pkosciolek@piwniczna.pl

Zadania:

  • prowadzenie archiwum zakładowego Urzędu Miejskiego (przyjmowanie, przechowywanie i udostępnianie dokumentacji oraz przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego),
  • prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych w celu przygotowania zawodowego,
  • współpraca z organizacjami pożytku publicznego, głównie stowarzyszeniami.

 

Rafał Maćkowski − pomoc administracyjna

pokój nr 13, I piętro

Kontakt: nr. tel.: 18 446-40-43,

e-mail: rmackowski@piwniczna.pl

Zadania:

  • promocja Miasta i Gminy oraz jej oferty turystycznej, kulturalnej i rekreacyjnej,
  • prowadzenie spraw związanych z ustawą o sporcie oraz współpraca z klubami sportowymi i stowarzyszeniami; propagowanie wszystkich form kultury fizycznej i sportu oraz wspieranie wychowania fizycznego dzieci i młodzieży oraz różnorodnych form rekreacji,
  • współpraca z organizacjami i stowarzyszeniami w zakresie turystyki, wypoczynku i rekreacji,
  • organizacja imprez masowych,
  • prowadzenie serwisów internetowych, przygotowanie materiałów promocyjnych oraz współpraca z mediami,
  • współpraca z instytucjami i organizacjami na rzecz promocji Gminy oraz realizacji zadań w partnerstwach i stowarzyszeniach.

 

Ireneusz Gumulak − informatyk

pokój nr 7, parter

Kontakt: tel. 18 44-64-043 wew. 52,

e-mail: informatyk@piwniczna.pl

Zadania:

  • obsługa informatyczna Urzędu Miejskiego,
  • administrowanie siecią informatyczną, bazami danych i sprzętem IT w Urzędzie,
  • nadzór nad bezpieczeństwem IT.

 

Małgorzata Kumorek − obsługa gospodarcza Urzędu

 

REFERAT PLANOWANIA PRZESTRZENNEGO I NIERUCHOMOŚCI

Paweł Maślanka − Kierownik Referatu Planowania Przestrzennego i Nieruchomości

pokój nr 12, I piętro

Kontakt: tel. 18 44-64-043 wew. 41,

email: pmaslanka@piwniczna.pl

Zadania:

  • Sprawy z zakresu planowania przestrzennego, w tym prowadzenie rejestrów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz rejestrów wniosków o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
  • prowadzenie spraw związanych z opłatą planistyczną,
  • udzielanie bieżącej informacji stronom w sprawach dotyczących przeznaczenia terenów w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego,
  • wydawanie wypisów i wyrysów z aktualnie obowiązujących planów zagospodarowania przestrzennego, także z uchylonych i nieobowiązujących,
  • wydawanie zaświadczeń dotyczących przeznaczenia terenu w planie zagospodarowania przestrzennego, zaświadczeń o rewitalizacji oraz zaświadczeń o zgodności budowy z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
  • wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
  • sprawy związane z uzdrowiskiem i lecznictwem uzdrowiskowym, w tym sporządzanie projektów stref ochrony uzdrowiskowej i opracowywanie operatów uzdrowiskowych,
  • prowadzenie gminnej ewidencji zabytków,
  • wydawanie zezwoleń na lokalizację urządzeń w pasie drogowym dróg gminnych,
  • wydawanie zezwoleń na lokalizację zjazdów z dróg gminnych.

 

Marcin Wojtas – inspektor

pokój nr 12, I piętro

Kontakt: tel. 18 446-40-43, wew. 41,

email: mwojtas@piwniczna.pl

Zadania:

  • prowadzenie rejestru numeracji budynków,
  • wydawanie zawiadomień o nadaniu numeracji budynków,
  • prowadzenie spraw z zakresu scalania gruntów,
  • prowadzenie spraw z zakresu podziału nieruchomości,
  • wykonywanie zadań z zakresu geodezji,
  • prowadzenie postępowań związanych z wyłączeniem gruntów z produkcji rolnej,
  • wydawanie zaświadczeń o lokalizacji budynków dla celów prawnych.
  • prowadzenie spraw z zakresu rozgraniczenia nieruchomości,
  • opiniowanie projektów podziałów geodezyjnych nieruchomości zgodnie z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

 

Mariusz Hajduk − inspektor

pokój nr 12, I piętro

Kontakt: tel. 18 44-64-043 wew. 41,

email: mhajduk@piwniczna.pl

Zadania:

  • sprawy z zakresu gospodarowania lokalami mieszkalnymi i nieruchomościami gminnymi,
  • prowadzenie spraw eksmisyjnych w przypadkach lokali mienia gminnego,
  • przygotowanie dokumentacji dla celów sprzedaży, dzierżawy, najmu, użyczenia, użytkowania, zarządu i użytkowania wieczystego w drodze przetargu i bez przetargu,
  • regulacja stanów prawnych nieruchomości mienia gminnego w szczególności terenów szkolnych, dróg gminnych w tym przygotowywanie wniosków wieczysto-księgowych,
  • prowadzenia spraw z zakresu skorzystania z prawa pierwokupu nieruchomości,
  • prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
  • przygotowywanie dokumentacji do komunalizacji na rzecz Gminy gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa,
  • prowadzenie nadzoru nad działalnością wspólnot gruntowych.

 

REFERAT INWESTYCJI I POZYSKIWANIA ŚRODKÓW ZEWNĘTRZNYCH

Lesław Chełmecki – Kierownik Referatu  

pok. nr 11, I piętro; 

Kontakt: tel. 18 446-40-43, wew. 31,

email: lchelmecki@piwniczna.pl

Zadania:

  • przygotowywanie prowadzenie i koordynacja realizacji zadań inwestycyjno-remontowych wykonywanych oraz zlecanych przez Gminę
  • przygotowywanie projektów i opracowywanie wniosków aplikacyjnych na realizację przedsięwzięć inwestycyjnych i nieinwestycyjnych, w tym środków pomocowych Unii Europejskiej,
  • zarządzanie projektami realizowanymi przez Gminę,

 

Karolina Sokołowska – Inspektor

pok. nr 11, I piętro; 

Kontakt: tel. 18 446-40-43, wew. 40,

email: ksokolowska@piwniczna.pl

Zadania:

  • gospodarka komunalna w zakresie zarządzania drogami,
  • przygotowywanie, prowadzenie i koordynacja realizacji zadań inwestycyjno-remontowych w zakresie dróg wykonywanych oraz zlecanych przez Gminę,
  • oświetlenie uliczne,
  • fundusz sołecki.

 

Patrycja Kmak – Inspektor

pok. nr 11, I piętro;

Kontakt: tel. 18 446-40-43, wew. 40,

email: pkmak@piwniczna.pl

Zadania:

  • przygotowywanie, prowadzenie i koordynacja realizacji zadań inwestycyjno-remontowych wykonywanych oraz zlecanych przez Gminę,
  • przygotowywanie projektów i opracowywanie wniosków aplikacyjnych na realizację przedsięwzięć inwestycyjnych i nieinwestycyjnych, w tym środków pomocowych Unii Europejskiej,
  • zarządzanie projektami realizowanymi przez Gminę.

 

REFERAT KOMUNALNY I OCHRONY ŚRODOWISKA

Barbara Paszkiewicz – inspektor

pokój nr 6, parter

Kontakt: tel. 18 446-40-43 wew. 48;

email: bpaszkiewicz@piwniczna.pl

Zadania:

  • ochrona środowiska i przyrody,
  • ocena oddziaływania na środowisko, informacje o środowisku i jego ochronie,
  • postępowanie o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięć,
  • gospodarka wodno-ściekowa,
  • gminne programy - ochrony środowiska, gospodarki odpadami,
  • działalność regulowana w zakresie odbioru odpadów komunalnych,
  • utrzymanie czystości w gminie – wywóz odpadów.

 

Agnieszka Lompart-Porębska – inspektor, ekodoradca

pokój nr 6, parter

Kontakt: tel. 18 446-40-43 wew. 48;

email: aporebska@piwniczna.pl

Zadania:

  • ekodoradztwo w zakresie ochrony powietrza i współtworzenie gminnej strategii poprawy jakości powietrza,
  • realizacja programów pomocowych służącym ograniczeniu emisji i pomoc mieszkańcom w pozyskiwaniu środków na wymianę źródeł ciepła,
  • działania na rzecz ograniczenia niskiej emisji i poprawy efektywności energetycznej,
  • zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów,
  • usługi komunalne w zakresie utrzymania i pielęgnacji zieleni miejskiej,
  • prowadzenie punktu obsługi petenta programu Czyste Powietrze,
  • kampanie informacyjne i kontrole przestrzegania przepisów ochrony powietrza.

 

Michał Kumorek – kancelista

pokój nr 2, parter

Kontakt: tel. 18 446-40-43 wew. 33;

email: mkumorek@piwniczna.pl

Zadania:

  • opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w gospodarstwach domowych – ewidencja deklaracji i naliczenia opłat,
  • kody kreskowe na odpady,
  • ewidencja źródeł ciepła - baza Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków,
  • kontrola prawidłowości uiszczania opłat parkingowych,
  • kontrola przestrzegania przepisów ochrony powietrza.

 

REFERAT KSIĘGOWY

Zofia Kulig − Skarbnik Miasta i Gminy, Kierownik Referatu Księgowego

pokój nr 18, I piętro

Kontakt: tel. 18 44 64 043 wew. 44,

e-mail: zkulig@piwniczna.pl

Zadania:

  • wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
  • nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy,
  • kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych,
  • opracowywanie projektów aktów prawnych, uruchamiających procedurę uchwalania budżetu gminy,
  • przygotowywanie projektu budżetu gminy oraz projektów jego zmian,
  • opracowywanie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz projektów zmian,
  • wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.

 

Agnieszka Mamiak – inspektor

pokój nr 18, I piętro

Kontakt: tel. 18 44 64 043 wew. 44,

e-mail: amamiak@piwniczna.pl

Zadania:

  • prowadzenie ksiąg rachunkowych Urzędu Miejskiego w Piwnicznej-Zdroju oraz organu, zadania w zakresie prowadzenia rachunkowości,
  • sporządzanie sprawozdań budżetowych, z operacji finansowych i sprawozdań finansowych,
  • prowadzenie ewidencji zaangażowania wydatków budżetowych roku bieżącego oraz zaangażowania wydatków lat przyszłych,
  • finansowe rozliczanie projektów i zadań, realizowanych w ramach otrzymanych dotacji oraz środków pozyskiwanych z zewnątrz,
  • inwentaryzacja należności oraz zobowiązań.

 

Magdalena Olszanecka – inspektor

pokój nr 17, I piętro

Kontakt: tel. 18 44 64 043 wew. 47,

e-mail: molszanecka@piwniczna.pl

Zadania:

  • prowadzenie ksiąg rachunkowych Urzędu Miejskiego w zakresie dochodów,
  • sporządzanie sprawozdań budżetowych Rb-27S oraz sprawozdań z operacji finansowych Rb-N w zakresie Urzędu Miejskiego,
  • prowadzenie spraw z zakresu wynagrodzeń, zasiłków i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy oraz umów cywilnoprawnych, rozliczeń z ZUS, ZFŚS,
  • prowadzenie spraw z zakresu obowiązków zakładu pracy jako płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych,
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz pozostałych środków trwałych, inwentaryzacja.

 

Kamila Antosz – inspektor

pokój nr 17, I piętro

Kontakt: tel. 18 44 64 043 wew. 48,

e-mail: kantosz@piwniczna.pl

Zadania:

  • prowadzenie księgowości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, windykacja należności, sprawy związane z udzielaniem ulg, odroczeń i umorzeń,
  • dokonywanie kontroli dokumentów księgowych w zakresie formalnym, rachunkowym i pod kątem zgodności z planem oraz sporządzanie przelewów,
  • realizacja zobowiązań finansowych gminy,
  • dokonywanie dekretacji analitycznej i syntetycznej dokumentacji budżetowej,
  • prowadzenie spraw w zakresie pomocy publicznej.

 

Maria Tokarz –inspektor

pokój nr 2, parter

Kontakt: tel. 18 44 64 043 wew. 33,

e-mail: mtokarz@piwniczna.pl

Zadania:

  • obsługa kasowa Urzędu Miejskiego − przyjmowanie wpłat gotówkowych oraz dokonywanie wypłat gotówkowych,
  • prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,
  • sprawy opłat parkingowych oraz wydawanie abonamentów za parkowanie pojazdów,
  • prowadzenie ewidencji depozytów niepieniężnych.

 

Jadwiga Potok – inspektor

pokój nr 2, parter

Kontakt: tel. 18 44 64 043 wew. 54,

e-mail: jpotok@piwniczna.pl

Zadania:

  • wymiar podatku od nieruchomości, leśnego, rolnego oraz podatku od środków transportowych,
  • przeprowadzanie kontroli podatników podatku od nieruchomości, leśnego oraz rolnego,
  • prowadzenie spraw w zakresie umorzenia, rozłożenia na raty lub odroczenia terminów płatności podatku od nieruchomości, leśnego i rolnego,
  • pomoc publiczna, pomoc de minimis,
  • przygotowywanie projektów uchwał dotyczących podatków i opłat lokalnych,
  • wydawanie zaświadczeń, których podstawą są dane zwarte w ewidencji podatkowej oraz wydawanie zaświadczeń o zaleganiu bądź niezaleganiu w podatkach,
  • potwierdzanie zawarcia umów dzierżawy gruntów zaliczanych do użytków rolnych i prowadzenie rejestru tych umów.

 

Elżbieta Gumulak  − inspektor

pokój nr 2, parter

Kontakt: tel. 18 44 64 043 wew. 33,

e-mail: egumulak@piwniczna.pl

Zadania:

  • księgowanie, egzekucja podatków i opłat lokalnych,
  • rozliczanie i przeprowadzanie kontroli inkasentów podatków oraz opłat lokalnych,
  • realizacja dochodów z tytułu opłaty eksploatacyjnej,
  • realizacja oraz egzekucja dochodów z tytułu opłaty za parkowanie pojazdów.

 

Zofia Lach – inspektor

pokój nr 17, I piętro

Kontakt: tel. 18 44 64 043 wew. 47,

e-mail: zlach@piwniczna.pl

Zadania:

  • prowadzenie spraw z zakresu podatku od spadków i darowizn,
  • księgowanie oraz egzekucja podatku od nieruchomości od osób prawnych, podatku od środków transportu,
  • rozliczanie podatku od towarów i usług, w tym prowadzenie rejestru zakupu i sprzedaży dla Urzędu Miejskiego, sporządzanie miesięcznych deklaracji dla Urzędu Miejskiego,
  • prowadzenie centralnego rejestru zakupu i sprzedaży dla gminy i sporządzanie zcentralizowanej deklaracji,
  • współpraca z jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie scentralizowanego podatku od towarów i usług,
  • wystawianie faktur VAT w zakresie umów cywilno-prawnych,
  • księgowanie, windykacja należności cywilno-prawnych, umorzenia,
  • zwroty nadpłat z tytułu opłaty skarbowej.

 

Marlena Lichoń − pomoc administracyjna

pokój nr 17, I piętro

Kontakt: tel. 18 44 64 043 wew. 47,

e-mail: mlichon@piwniczna.pl

Zadania:

  • księgowanie wydatków Urzędu Miejskiego, prowadzenie księgowości organu,
  • księgowanie zaangażowania wydatków,
  • księgowanie dochodów z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadów komunalnych,
  • prowadzenie KZP.

 

STANOWISKA SAMODZIELNE

Radca Prawny – Paweł Mędoń – pokój nr 13, I (piętro); tel.: 18 446 40 43 (wtorek).

Samodzielne Stanowisko ds. Zamówień Publicznych – Marta Jabłońska-Chytła – pok. nr 11 (I piętro); tel. 18 446-40-43 wew. 40 (piątek).

Pełnomocnik ds. Informacji niejawnych – Andrzej Górski.

Inspektor Ochrony Danych – Andrzej Włodarczyk.

Stanowisko ds. BHP – Sławomir Bałuszyński.

Audytor wewnętrzny ­– Anita Rogóz.

 

Doradca Rolniczy (Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego) – Marcelina Kubiak

pokój nr 7 (parter); tel. 18 446-40-43 wew. 52 (wtorek).

Kalendarz wydarzeń

Zimowe utrzymanie dróg 2022/2023
PZD zimowe utrzymanie dróg
MGOK Projekt KPO dla kultury
Urząd Statystyczny w Krakowie
Stabilizacja osuwiska Witkowskie
Harmonogram wywozu odpadów na 2022 rok Miasto i Gmina Piwniczna-Zdrój
MAŁOPOLSKA
Program "Czyste Powietrze"
FACEBOOK
Wykup gruntów
EKOINTERWENCJA
KOMUNIKATY PM10
CEEB
Platforma eZamawiający
ANKIETA BAZA PZ
„Wspieraj lokalnie” to projekt przygotowany przez Instytut Wsparcia Organizacji Pozarządowych we współpracy z PITax.pl Program PIT.
PFRON
Znad Popradu
MIODNY SZLAK
RODO
BIP 130000
BIP Zamówienia

Na skróty: