Budowa produktu markowego - trasy biegowe na obszarze Czerwonej Młaki i Niedzwiedzego
Termin realizacji projektu od stycznia do grudnia 2013 r.
Cel mikroprojektu: Celem Projektu jest budowa marki turystycznej dla pogranicza polsko-słowackiego, jako czynnika zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego Piwnicznej-Zdroju oraz Mniszka nad Popradem.Realizacja wspólnie z Partnerem Słowackim zaplanowanych działań w ramach Projektu zacieśni współpracę między partnerami a trasy rekreacyjne będą atrakcją turystyczną dla obu Gmin. Dzięki realizacji Projektu nastąpi wzrost rozpoznawalności lokalnej oferty turystycznej. Napływ turystów będzie okazją do sprzedaży czy to lokalnych produktów, pamiątek. Wpłynie również na rozwój bazy noclegowo-gastronomicznej a tym samym na ożywienie tego przygranicznego zakątka. Idea projektu jest zachęcenie mieszkańców i turystów do aktywnego wypoczynku, rekreacji i sportu w górskim wydaniu na pograniczu polsko-słowackim. Zaplanowane w ramach projektu imprezy mają być zaczątkiem do masowego i rodzinnego wypoczynku i mają zachęcić do regularnego uprawiania sportu, także na poziomie amatorskim, zachęcając do aktywności i prowadzenia zdrowego trybu życia.
Działania w ramach projektu:
- Zlecenie prac remontowych obejmujący 3 km odcinek szlaku rekreacyjnego
- Zakup ławy, wiaty, kosze na śmieci, tablice informacyjne, stojaki rowerowe, stojaki na nart, grila
- Odkrzaczanie tras, znakowanie tras,
- Bieg Górski na obszarze Czerwonej Młaki i Niedźwiedzego
- Konferencja podsumowująca projekt